کشیدن – کش دادن انتخابات ریاست جمهوری مقام معظم رهبری

کشیدن – کش دادن: انتخابات ریاست جمهوری مقام معظم رهبری روزنامه کیهان ریاست جمهوری حسن روحانی روزنامه انتخابات انقلاب سیاست

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی قوه قضائیه ابهام پرونده‌های اقتصادی را جهت افکار عمومی روشن کند / محمود صادقی

    محمود صادقی اعتقاد است در صدور حکم باید دقت مورد نیاز صورت بگیرد، لیکن یک عملی در دور‌ه‌ای مجاز است و بعد از آن غیرمجاز می‌شود و نمی‌توان زمانی که جهت آن کار مج

    قوه قضائیه ابهام پرونده‌های اقتصادی را جهت افکار عمومی روشن کند / محمود صادقی

    محمود صادقی: قوه قضائیه ابهام پرونده های اقتصادی را جهت افکار عمومی روشن کند

    عبارات مهم : اعدام

    محمود صادقی اعتقاد است در صدور حکم باید دقت مورد نیاز صورت بگیرد، لیکن یک عملی در دور ه ای مجاز است و بعد از آن غیرمجاز می شود و نمی توان زمانی که جهت آن کار مجاز بوده حکم غیرمجاز را صادر کرد. بطور مثال اگر اشکال قانونی در فروش عمده سکه به اشخاص بوده باید فروشنده را هم دستگیر کرد تا با او هم برخورد شود.

    پس از بحران های اقتصادی که بر کشور تحمیل شد عده ای وقت را مغتنم شمردند و به واسطه ارتباطاتی که داشتند از این فضای مبهم اقتصادی به نفع خود سود بردند. بعضی از وقت طلبان شرایط بازار گوشی تلفن همراه را محملی جهت پر کردن جیب خود یافتند و عده ای روی به بازار سکه، طلا و ارز آوردند.

    قوه قضائیه ابهام پرونده‌های اقتصادی را جهت افکار عمومی روشن کند / محمود صادقی

    در پی به هم ریختگی اوضاع اقتصادی، رییس قوه قضاییه نامه ای را به رهبر انقلاب نوشت و اجازه پیگیری خارج از نوبت در مورد اخلال گران اقتصادی را خواستار شد که رهبر انقلاب هم با این درخواست موافقت کردند.

    در این بین، افرادی دستگیر شدند و چند روز پیش دو تن از این افراد که فعالیت گسترده ای در حوزه خرید و فروش سکه داشتند به چوبه های اعدام سپرده شدند.

    محمود صادقی اعتقاد است در صدور حکم باید دقت مورد نیاز صورت بگیرد، لیکن یک عملی در دور‌ه‌ای مجاز است و بعد از آن غیرمجاز می‌شود و نمی‌توان زمانی که جهت آن کار مج

    محمود صادقی، رییس فراکسیون براق سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس به رویداد۲۴ می گوید: دو نفر فعال حوزه سکه که اخیراً حکم اعدام آن ها اجرا شد مفسدفی الارض نامیده شدند. مفسدفی الارض در قانون مجازات تعریف خاص خودش را دارد، یعنی فرد اقدام یا اقداماتی کرده است که به صورت گسترده در یک یا چند بخش کشور اختلال بوجود آورده، البته خود اصل عنوان مفسدفی الارض در قانون مجازات از لحاظ حقوقی قابل انتقاد هست. حداقل چیزی که الان می شود گفت این است که با اطلاعاتی که به جامعه داده شد خیلی واضح نبود که فرد به خاطر فساد و سوءاستفاده اقدام به این خرید و فروش گسترده سکه آورد یا آزاد و با سرمایه ای که جمع کرده بوده اقدام به چنین خرید و فروش گسترد ه ای آورد؟ به نظرم جا دارد مسئولان زیاد این عنوان را جهت جامعه باز کنند.

    صادقی در رابطه با پیگیری سریع به این پرونده می گوید: با توجه به اجاز ه ای که رییس قوه قضاییه از رهبری گرفتند پیگیری به چنین پرونده هایی را تسریع کردند، البته گاهی می بینیم که در تسریع پرونده های این چنینی، یکسری خلاف اصول آیین دادرسی هم انجام می شود. یعنی گاهی بعضی از این متهمان از حق دسترسی به وکیل و اعتراض محروم می شوند که این مباحث از لحاظ موازین حقوقی قابل نقد هست. گاه در بررسی پرونده های خارج از نوبت شاهد این هستیم که دقت فدای سرعت می شود.

    نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران گفته است: مبارزه و مقابله با فساد، کاری شایسته هست، ولی نیاز است با دقت تمام پرونده ها پیگیری شود که با عدالت کامل و بدون عجله حکم صادر شود. فکر می کنم نیاز است که مسئولان در خصوص این پرونده ها و حکم های صادره، کاملاً افکار عمومی را روشن کنند، لیکن تلقی مردم و افکار عمومی این است که مسئولان عوامل فساد های مهم را رها کردند و با عوامل دست چندم برخورد می کنند. باز هم جا دارد تاکید کنم که این تلقی در جامعه وجود دارد و به معنی درست بودن این تفکر نیست و راه برطرف این ابهام تنها در روشنگری و بیان جزییات جهت مردم است.

    قوه قضائیه ابهام پرونده‌های اقتصادی را جهت افکار عمومی روشن کند / محمود صادقی

    نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره می کند: در صدور حکم باید دقت مورد نیاز صورت بگیرد، لیکن یک عملی در دور ه ای مجاز است و بعد از آن غیرمجاز می شود و نمی توان زمانی که جهت آن کار مجاز بوده حکم غیرمجاز را صادر کرد. بطور مثال اگر اشکال قانونی در فروش عمده سکه به اشخاص بوده باید فروشنده را هم دستگیر کرد تا با او هم برخورد شود.

    محمدعلی پورمختار، نماینده بهار و کبودرآهنگ در خصوص اجرای حکم متهمان سکه به رویداد۲۴ می گوید: همان طور که قوه قضاییه اعلام کرد اتهام دو نفری که در رابطه با سکه اعدام شدند به خاطر خرید و فروش سکه نبود، چون این کار قانونی بوده و اگر قرار به برخوردی باشد باید به سراغ تصمیم گیران این امر در بانک مرکزی هم رفت. ولی این دو متهمی که اعدام شدند به خاطر این بود که بصورت نادرست وارد عرصه بزرگ اقتصادی شدند و این حوزه را تا حد زیادی برهم زدند. متهم، ملقب به سلطان سکه ۲۹۰ حساب به نام دیگران باز کرده بود تا مسیر خود را در این حوزه پیش ببرد و این کاملاً واضح و روشن است که با نشانه سودجویی بوده و حتماً این روند اخلال در نظام اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد و این کار ها یعنی این دو فرد، مفسدفی الارض بودند و مستحق اعدام.

    محمود صادقی اعتقاد است در صدور حکم باید دقت مورد نیاز صورت بگیرد، لیکن یک عملی در دور‌ه‌ای مجاز است و بعد از آن غیرمجاز می‌شود و نمی‌توان زمانی که جهت آن کار مج

    عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با اجرای سریع این پرونده می گوید: بعضی پرونده های حجم بالایی از تخلفات را داشته و اثرات منفی زیادی را در جامعه به بار می آورد که حساسیت در آن عنوان خاص اوج می رود و از این رو حتماً باید به این گونه پرونده ها خارج از نوبت پیگیری کرد. اکنون هم ما از قوه قضاییه خواستاریم که در رابطه با پرونده های دیگر هم همین سرعت در پیش گرفته شود تا کشور وارد چالش نشود.

    واژه های کلیدی: اعدام | پرونده | اقتصادی | قوه قضاییه | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار